środa, Grudzień 11, 2019
No Result
View All Result
World360.pl
  • Aktualności
  • Biznes i Finanse
  • Dom i Wnętrze
  • Moda
  • Technologia
  • Zdrowie i Uroda
World360.pl
Home Biznes i Finanse

Opinie Millenialsów na temat pożyczek

Opinia Millenialsów o pożyczkach
Share on FacebookShare on Twitter

Jak donoszą media większość millenialsów za sukces finansowy uznaje brak zobowiązań. Wyniki badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Profi Credit, pokazują, że aż 35% osób między 18 a 39 rokiem życia zaciągnęło w ciągu ostatnich dwóch lat kredyt bądź pożyczkę. Stosunek millenialsów do zadłużania się oraz powody pozyskiwania przez nich dodatkowych środków komentuje Jarosław Czulak, Dyrektor Działu Marketingu Profi Credit Polska. 

Millenialsi to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Nie dają się łatwo sklasyfikować, a krążące o nich opinie są często sprzeczne. Jedną rzecz potwierdzają jednak wszystkie dostępne dane. Przedstawiciele pokolenia Y nie przywiązują wagi do pieniędzy – traktują je jako środek do realizacji celów i zdecydowanie większą wagę przykładają do tego, co mogą za nie kupić, niż do stanu konta. A jaki stosunek mają do pożyczek? Na pewno nie negatywny. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Profi Credit przez ARC Rynek i Opinia niemal 35% millenialsów zaciągnęło w ciągu ostatnich dwóch lat zobowiązanie finansowe. Zdecydowanie częściej pożyczki brali ci między 25 a 39 rokiem życia, niż młodzi w wieku 18-24 (44% do 14%).

Related posts

Jak będzie wyglądać przyszłość outsourcingu w Polsce?

Jak będzie wyglądać przyszłość outsourcingu w Polsce?

Domowy budżet

Jak mądrze zarządzać domowym budżetem?

Millenials a pożyczka

– Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Z jednej strony, osoby dopiero wkraczające w dorosłość zazwyczaj nie mają jeszcze historii kredytowej i stałego źródła dochodu – są dla banków i instytucji finansowych najbardziej ryzykowną grupą klientów. Młode osoby zwykle mogą też liczyć na pomoc finansową najbliższych – mówi Jarosław Czulak, Dyrektor Działu Marketingu Profi Credit Polska. – Z drugiej, osoby po studiach często potrzebują dodatkowego finansowania, aby wkroczyć w dorosłość. Jak wynika z naszego badania to właśnie kupno sprzętu RTV/AGD, własnego mieszkania czy samochodu, czyli rzeczy z jednej strony ułatwiających wchodzenie w „dorosłe” życie, a z drugiej powodujących rozwój kariery zawodowej, są głównymi powodami zaciągania przez millenialsów pożyczek bądź kredytów – dodaje.

Osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem jako pierwsze miały okazję wychować się „na technologiach”, często jednak pamiętają również czasy sprzed cyfrowej rewolucji – kolejki w sklepach i okienka w banku. To wpływa na ich zaufanie do poszczególnych kanałów – online i offline – oraz sposób komunikacji z instytucjami finansowymi. Liczne raporty wskazują, że millenialsi doceniają możliwości, jakie daje bankowość elektroniczna, jednak bardziej skomplikowane operacje finansowe wolą wykonywać w oddziale.  Do tych ostatnich z pewnością należy zaciągnięcie zobowiązania finansowego, chociaż, jak pokazują wyniki badania zwyczajów finansowych Polaków przeprowadzonego na zlecenie Profi Credit, przedstawiciele pokolenia Y i tak są bardziej pozytywnie nastawieni do zadłużania się online niż inne grupy wiekowe (39% do 29%).

Millenialsi podchodzą do zadłużania się niezwykle poważnie – dla większości z nich brak długów to wyznacznik finansowego sukcesu. Chcą mieć pewność, że wiedzą wszystko o warunkach kredytu bądź pożyczki zanim podpiszą umowę z instytucją finansową. Jak pokazuję wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Profi Credit, pokolenie Y mniej niż inne grupy wiekowe ufają pracownikom banków (41% do 55%) i częściej niż inni przyznają, że czytają dokładnie umowę przed zaciągnięciem zobowiązania (16% do 11%). Takie podejście nie powinno nikogo dziwić – osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem były świadkami kryzysu finansowego w 2008 roku i na własne oczy widziały co się dzieje, gdy przeszacuje się swoją zdolność kredytową.

– Millenialsi to wymagający konsumenci, którzy żyją na styku dwóch światów – tego wirtualnego i realnego. Z jednej strony, niezależnie od pory dnia czy miejsca chcą mieć dostęp do potrzebnych informacji i usług, z drugiej, nadal bardziej ufają temu, co namacalne – komentuje Jarosław Czulak, Dyrektor Działu Marketingu Profi Credit Polska. – Banki i firmy pożyczkowe, stoją przed ogromnym wyzwaniem. Aby dotrzeć do przedstawicieli pokolenia Y powinny stawiać na nowoczesne rozwiązania nie zapominając jednak o tym, co tradycyjne – oddziałach i konsultantach. Potrzebna jest rozwaga i osiągnięcie złotego środka – zbyt duży skok w nowoczesność lub zbyt kurczowe trzymanie się tradycji sprawi, że instytucjom finansowym przejdzie koło nosa grupa konsumentów, która już niedługo stanowić będzie około 25% naszego społeczeństwa – podkreśla. 

ShareTweetShare

Related Posts

Jak będzie wyglądać przyszłość outsourcingu w Polsce?
Biznes i Finanse

Jak będzie wyglądać przyszłość outsourcingu w Polsce?

Domowy budżet
Biznes i Finanse

Jak mądrze zarządzać domowym budżetem?

Zawód youtuber
Biznes i Finanse

Zawód: youtuber. Jak zostać gwiazdą Internetu?

Marketing internetowy
Biznes i Finanse

Czy warto inwestować w marketing internetowy?

Kobietą biznesu
Biznes i Finanse

Być kobietą biznesu, czyli jak być panią własnego losu

Sprzęt IT regeneracja
Biznes i Finanse

Regeneracja sprzętu IT receptą na problem elektroodpadów?

POPULARNE W SERWISIE

  • Gospodarka wodna

    Gospodarka wodna a zmiany klimatu

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Smartfon i telefon klasyczny

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • 500 zł na dziecko? Jak je mądrze wydać?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Sypialnia w stylu minimalistycznym – sprawdź, jak ją urządzić

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Jakie są najlepsze i najgorsze kolory do sypialni?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Jak wybrać najlepszego projektanta wnętrz?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kupno mieszkania z rynku pierwotnego – co warto sprawdzić

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bank odmówił Ci kredytu? Wyczyść swój BIK!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wielki finał Złotych Tajemnic w CH Złote Tarasy

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Aktualności
  • Biznes i Finanse
  • Dom i Wnętrze
  • Moda
  • Technologia
  • Zdrowie i Uroda

Copyright © 2017 world360.pl

No Result
View All Result
  • Aktualności
  • Biznes i Finanse
  • Dom i Wnętrze
  • Moda
  • Technologia
  • Zdrowie i Uroda

Copyright © 2017 world360.pl