Wizytówka to nieodłączny atrybut każdego fachowca – zarówno tego ze sporym, rynkowym doświadczeniem, jak i stawiającego dopiero pierwsze kroki w swojej branży. Warto pamiętać o tym, że dobra wizytówka powinna być zaprojektowana w sposób przemyślany. Musi bowiem przekazać potencjalnemu klientowi wszystkie najważniejsze informacje związane z profilem prowadzonej przez nas działalności.
Projekt wizytówki – jak się za niego zabrać?
Projektując wizytówkę warto pamiętać o tym, że powinien charakteryzować ją nie tylko przejrzysty i przykuwający uwagę szablon graficzny. Musi bowiem zostać na niej wygospodarowane miejsce na podstawowe informacje, takie jak:
- imię i nazwisko właściciela wizytówki,
- zajmowane stanowisko,
- nazwa firmy,
- logo firmy,
- dane adresowe,
- dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu i adres strony internetowej.
Gdy już uda się nam przygotować te wszystkie informacje, to możemy zabrać się za prace nad samą formą wizytówki.
Fundamentalne zasady tworzenia wizytówki
Wizytówka godna uwagi naszych kontrahentów powinna być zaprojektowana w sposób pomysłowy. Wiele inspirujących pomysłów znajdziesz na blogu: https://www.kreatywnygrafik.pl/. Uwagę przyciąga na pewno oryginalność. Dlatego warto stosować się do trzech podstawowych zasad w procesie jej tworzenia:
- Wizytówka powinna wymykać się z szablonów. Poeksperymentujmy. Oczywiście musimy zachować jej powszechnie uznawane rozmiary. Możemy jednak skusić się na odrobinę nonszalancji i postawić na przykład na nietypowy, designerski materiał z jakiego zostanie ona wykonana.
- Wizytówka powinna być przejrzysta. Zawrzyjmy w niej wyłącznie najważniejsze informacje – takie których może poszukiwać nasz klient. Chaos w tej kwestii zdecydowanie będzie odrzucał kontrahentów od skorzystania z naszych usług.
- Wizytówka musi być ładna, zaprojektowana ze smakiem. Pamiętajmy, że niejako zaświadcza ona o prestiżu i jakości prowadzonej przez nas działalności. Dlatego jej design musi być atrakcyjny i po prostu spójny. W takiej sytuacji klient na pewno dojdzie do wniosku, że ma do czynienia z profesjonalistą.
A jakie są Wasze doświadczenia związane z projektowaniem wizytówek?