Turbosprężarki hybrydowe to zmodyfikowane wersje standardowych turbosprężarek, z którymi mamy do czynienia w samochodach. Innowacyjność tych urządzeń polega na tym, że dzięki wprowadzonym zmianom konstrukcyjnym, ich wydajność jest znacznie większa, niż w przypadku klasycznych turbosprężarek. Sprawdźmy zatem, jak powstają i działają turbosprężarki hybrydowe, a także, w których pojazdach są najczęściej wykorzystywane?
Co odróżnia turbosprężarki hybrydowe od zwykłych turbosprężarek?
Turbosprężarki hybrydowe powstają poprzez połączenie i odpowiednią modyfikację dwóch klasycznych turbosprężarek, które jednak muszą różnić się wielkością. Wprowadzone zmiany dotyczą przede wszystkim przetoczenia komory mniejszego z urządzeń w taki sposób, aby można było zamontować w niej wirnik o większych rozmiarach. Zabieg ten ma na celu uzyskanie odpowiedniej mocy, przy podwyższonym ciśnieniu roboczym.
Turbosprężarki hybrydowe mają zatem lepsze osiągi, ale ich podzespoły zużywają się znacznie szybciej. Na szczęście elementy te można bez problemu odnowić w warsztacie Turboprof z Sosnowca, który specjalizuje się w profesjonalnej i kompleksowej regeneracji wszystkich rodzajów turbosprężarek do silników benzynowych oraz diesla. Do regeneracji firma wykorzystuje najwyższej klasy części zamienne, a na swoje usługi udziela 12 miesięcy gwarancji, bez limitu kilometrów.
W jakich samochodach stosuje się turbosprężarki hybrydowe?
W pewnych kręgach motoryzacyjnych zapanowała moda na wyposażanie pojazdów w turbosprężarki hybrydowe. Dzięki wyśrubowanym parametrom roboczym urządzenia te są chętnie stosowane w samochodach sportowych. Za ich używaniem przemawiają m.in. wymierna poprawa osiągów, czy stosunkowo niskie koszty modernizacji auta. Co prawda pewne części turbosprężarek hybrydowych mają krótszą żywotność, ale wyeksploatowane podzespoły można poddać regeneracji.
Znaczna część fachowców potwierdza tezę, że turbosprężarka hybrydowa to rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w sportach samochodowych, gdzie główny nacisk kładzie się na jak najlepsze osiągi auta. Dlatego montaż turbosprężarki hybrydowej w samochodach użytkowych, które wykorzystujemy na co dzień, mija się z celem i jest nieuzasadniony z powodów praktycznych i ekonomicznych.