Współczesny marketing, działania promocyjne oraz przekaz informacji, opierają się na zautomatyzowanej dystrybucji treści. Służą do tego systemy Digital Signage, które coraz częściej pojawiają się w obiektach użyteczności publicznej, zarówno prywatnych jak i państwowych. Dlaczego warto w nie zainwestować?
Czym jest digital signage?
W ogólnym znaczeniu jest to nowoczesny sposób na prezentowanie różnych treści odbiorcom, przy wykorzystaniu cyfrowych wyświetlaczy. To na nich pojawia się informacja lub reklama produktu (marki, sklepu czy usługi). Emitowana na wyświetlaczach treść jest z kolei dopasowana do konkretnej grupy odbiorców, znajdujących się w danym miejscu i czasie.
Wieloelementowy system Digital Signage obsługiwany jest zdalnie, przy użyciu specjalistycznego sprzętu i oprogramowania. Obecnie wiele firm, jak Easyscreen, zajmuje się instalacją tego rodzaju systemów u coraz większej liczby zainteresowanych podmiotów. Inwestycja w Digital Signage przynosi bowiem zyski oraz zwiększa konkurencyjność na rynku.
Jeśli chcesz zaoszczędzić i łatwo modyfikować treści
Digital Signage jest alternatywą dla tradycyjnej reklamy. Billboardy, ulotki czy banery reklamowe, przekazują jedynie statyczną treść. W przypadku Digital Signage, nadawca emitowanych treści może zmieniać je w dowolnym momencie. Nie musi więc inwestować pieniędzy co chwilę w nowe materiały reklamowe/promocyjne, dzięki czemu oszczędza czas i pieniądze.
Teraz, kiedy bardzo głośno mówi się o ochronię środowiska, ma to ogromne znaczenie. Nie powstają bowiem ulotki i plakaty, które dość szybko trafiają do kosza, jako zbędny odpad. Digital Signage jest więc sposobem nie tylko na lepszą, ale i na tańszą metodę komunikacji z klientem. Dzięki niemu firma wydaje mniej pieniędzy na reklamę w tradycyjnej formie.
Dla tych, którzy chcą przyciągnąć uwagę klienta
Ruchomy i kolorowy obraz – to właśnie to, co najlepiej przyciąga uwagę odbiorcy, tworząc różne wrażenia. Jeśli będą one pozytywne, to równie pozytywnie klient będzie kojarzyć reklamującą się markę. W efekcie dużo chętniej sięgnie po jej produkty, przynosząc zyski przedsiębiorcy. Systemy digital signage są kluczem do tego rodzaju sukcesu. Dodatkowo dają klientowi poczucie przebywania w nowoczesnym i profesjonalnym środowisku.
Aby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę klienta, warto zainwestować w wideowall (ściany wideo) i ekrany interaktywne. Ściany wideo robią duże wrażenie, dzięki swojemu futurystycznemu wyglądowi. Ekrany dotykowe natomiast, pozwalają klientowi wejść w interakcje z firmą – wypełnić ankietę czy wysłać opinię i wiele innych. Dla przedsiębiorcy to podwójny zysk: wie, czego oczekują klienci oraz buduje zaufanie do swojej marki.
Dla inwestujących w zarządzanie
W systemy Digital Signage powinni zainwestować nie tylko przedsiębiorcy komercyjni, ale także osoby reprezentujące sektor państwowy (urzędy, transport czy służba zdrowia). W tych branżach Digital Signage ułatwia zarządzanie ludźmi oraz pozwala na bardzo szybkie przekazywanie im ważnych informacji.
Gdy interesuje Cię konkretna grupa odbiorców
Reklamy emitowane przez popularne środki przekazu kierowane są do każdego. Z tego powodu denerwują wiele osób, które nie są nimi zainteresowane. Aby zwiększyć swoje zyski (a jednocześnie nie być postrzeganym jako przedsiębiorca, który nachalnie usiłuje sprzedać swój produkt przypadkowym klientom) warto wprowadzić rozwiązania Digital Signage.
Emitowana dzięki nim reklama jest bowiem ściśle dopasowana do konkretnej grupy ludzi, którzy przebywają w danym miejscu o równie konkretnej godzinie. Reklama może być dopasowana także do pogody za oknem, święta, pory roku, a nawet wymyślonej promocji, która ma obowiązywać danego dnia. Oznacza to, że sprzedawany produkt czy usługa trafi do tych osób, które są nimi potencjalnie zainteresowane. A to kolejny raz zwiększa szansę na udaną sprzedaż i zyski.