World360.pl
  • Aktualności
    • Blog dla facetów
    • Zobacz także
  • Biznes i Finanse
  • Dom i Wnętrze
  • Moda
  • Technologia
  • Zdrowie i Uroda
No Result
View All Result
  • Aktualności
    • Blog dla facetów
    • Zobacz także
  • Biznes i Finanse
  • Dom i Wnętrze
  • Moda
  • Technologia
  • Zdrowie i Uroda
No Result
View All Result
World360.pl
No Result
View All Result
Home Biznes i Finanse

Czym jest marketing i jakie wyróżniamy jego rodzaje?

by
in Biznes i Finanse
0
marketing
0
SHARES
11
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Marketing to proces społeczny związany ze spełnianiem zapotrzebowania jednostek i grup na towary i usługi. Jego celem jest osiąganie zysku przez podmiot prowadzący działania marketingowe. Jakie są zasady i typy marketingu? Poruszymy te kwestie w dzisiejszym tekście.

Zasady marketingu

Generalnie wyróżniamy trzy podstawowe zasady marketingowe. Są to: orientacja na nabywcę, integracja działań marketingowych i zyskowność. Pierwsza z nich (i jednocześnie najważniejsza) opiera się na wyodrębnieniu i opisie grup nabywców, następnie, wyborze tych, do których kierować będziemy ofertę marketingową oraz ostatecznie prowadzeniu intensywnych działań mających na celu zajęcie ważnego miejsca w świadomości potencjalnych klientów. Instrumenty, jakie mogą do tego posłużyć często określa się mianem 4P –  produkt (product), cena (price), dystrybucja (place) i promocja (promotion). Aby działania marketingowe były skuteczne, musi zostać opracowana strategia ich prowadzenia. To bardzo ważne zadanie pozwalające na odpowiednie zaplanowanie zarówno samych działań, jak i budżetu, który zostanie na nie przeznaczony. Warto też zdawać sobie sprawę z tego, że większość działań marketingowych efekty przynosi dopiero po jakimś czasie od momentu wystartowania z nimi.

Jeśli szukasz szczegółowej odpowiedzi na pytanie, czym jest marketing to odwiedź beemail.pl.

Rodzaje marketingu

Wyróżniamy różne rodzaje marketingu różniące się tym, w jaki sposób prowadzone są działania:

  • ambient marketing
  • content marketing
  • remarketing
  • marketing afiliacyjny
  • marketing cyfrowy
  • marketing internetowy
  • marketing mobilny
  • marketing narracyjny
  • marketing partyzancki
  • marketing podstępny
  • marketing polityczny
  • marketing sensoryczny
  • marketing SMS
  • marketing sportowy
  • marketing szeptany
  • marketing wielopoziomowy
  • marketing wirusowy
  • marketing zapachowy
  • marketing zwrotny
  • shopper marketing
  • social media marketing
  • marketing w wyszukiwarkach internetowych
  • marketing zaangażowany społecznie

Każdy z tych typów marketingu odpowiednio zastosowany, może przynieść danej firmie wymierne korzyści. Oczywiście najlepiej będzie, gdy samym prowadzeniem działań zajmie się profesjonalna firma posiadająca doświadczenie w tym zakresie.

Szukaj w serwisie

No Result
View All Result

Recent News

  • Torba papierowa mała – jak można ją wykorzystać?
  • Dlaczego warto realizować wynajem mieszkań z biurem nieruchomości?
  • Dlaczego tkanina w liście palmy tak często wybierana jest na firany?
  • Aktualności
  • Biznes i Finanse
  • Dom i Wnętrze
  • Moda
  • Technologia
  • Zdrowie i Uroda

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Aktualności
    • Blog dla facetów
    • Zobacz także
  • Biznes i Finanse
  • Dom i Wnętrze
  • Moda
  • Technologia
  • Zdrowie i Uroda

© 2023 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.