Posiadasz własną firmę i zastanawiasz się jak skutecznie poszerzyć swoje zasięgi? Tradycyjne kanały promocyjne czasem nie wystarczają do optymalnego promowania własnych usług. Nie trzeba być specem od PR-u by wiedzieć, że wszystko, co najistotniejsze, znajdziemy w Internecie. Czasy książek telefonicznych czy papierowych spisów firm przeszły do historii, a w ich miejsce wskoczyły wyszukiwarki internetowe, dzięki którym użytkownicy mogą w szybki i łatwy sposób odszukać pożądane przez nich informacje czy usługi. Zatem czy reklama internetowa się opłaca? Od czego zacząć działania marketingowe w Internecie? Czy potrzebny jest specjalista? Postaramy się rozwiać Wasze wątpliwości.
Marketing internetowy – podstawa skutecznej reklamy
Trzeba sobie otwarcie powiedzieć, że Internet to obecnie najbardziej elastyczny i efektywny środek przekazu informacji. W marketingu internetowym tkwi niezwykle duży potencjał, jednak trzeba wiedzieć jak go odpowiednio wykorzystać. To, co jest prawdziwą siłą reklamy internetowej to jej ogólno-dostępność od ręki przed 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Obecne wymogi rynkowe i rywalizacja między podmiotami gospodarczymi zmuszają nas do optymalizowania środków promocyjnych, dlatego nie można sobie wyobrazić pominięcia marketingu internetowego.
Reklama w Internecie – dla kogo?
Internet jak długi i szeroki to ogromne pole manewru dla każdego przedsiębiorcy. Niezależnie od tego, czy kierujemy lokalnym zakładem fryzjerskim czy zajmujemy się promocją marki o międzynarodowym zasięgu. Internet daje wielkie możliwości marketingowe w obrębie danego regionu, kraju, a nawet świata. Oczywiście skala rozmachu kampanii promocyjnej w Internecie będzie wyglądać zgoła inaczej w lokalnej firmie, a inaczej w firmie obracającej wielomilionowym kapitałem.
Sposoby na skuteczny marketing internetowy
Nie sztuką jest wydać środki finansowe na reklamę internetową. Ważne jest, aby zrobić to z rozsądkiem, a przede wszystkim – z pomysłem. Wiele firm staje się ofiarami nieumiejętnie prowadzonej kampanii reklamowej w Internecie, co przekłada się na rzeczywiste zasięgi i zyski. Zatem od czego zacząć?
Atrakcyjna strona internetowa
Niemal każdy przedsiębiorca zaczyna swoją działalność od założenia firmowej strony internetowej. Stanowi ona swoistą wizytówkę marki, a jak wszyscy wiemy, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dlatego zaprojektowanie strony internetowej warto powierzyć specjaliście, który dopracuje stronę w każdym aspekcie. Nawet jeśli zatrudnienie specjalisty przekracza nasze realne możliwości finansowe, warto potraktować to jako inwestycję długoterminową. Umiejętnie stworzona strona www może z powodzeniem służyć przez kilka lat, oczywiście z drobnymi modyfikacjami.
Pozycjonowanie (SEO)
Każdy przedsiębiorca, który pragnie zaistnieć w Internecie musi liczyć się z dużą konkurencją. Trudne zadanie stoi w szczególności przed lokalnymi firmami, które nie mogą liczyć na obecność własnej strony internetowej w czołówce rankingu wyszukiwarki. Dlatego też dobrym rozwiązaniem jest SEO lokalne, czyli pozycjonowanie stron na frazy związane z danym regionem. Pozycjonowanie na frazy ogólne może nie przynieść zamierzonych skutków, dlatego warto w pierwszej kolejności zawalczyć o lokalnych klientów.
Social Media
Czy można sobie wyobrazić oblicze Internetu bez social mediów? Facebook, Instagram, Twitter – brak konta na którymś z portali społecznościowych to jak nie istnieć w świecie realnym. Dlatego warto wykorzystać potencjał drzemiący w social mediach. Fanpage firmy na popularnych portalach społecznościowych prowadzony z pomysłem i polotem z pewnością podniesie wydajność naszej firmy. Prowadzeniem fanpejdża możemy zająć się sami lub zlecić specjaliście.
Reklama w Google Ads
Dobry sposób na rozpoczęcie przygody z marketingiem internetowym. Polecane przede wszystkim mniejszym przedsiębiorcom, którzy walczą o lokalną klientelę. Już niewielkim nakładem finansowym można wypromować swoją markę za pomocą reklamy w Google Ads, jednak lepiej nie porywać się z motyką na słońce. Promowanie firmy w Internecie warto zacząć od nacisku na mniej popularne frazy, dzięki czemu mamy większe szanse na równą rywalizację z innymi.