Czy pojęcie „tokeny” brzmi obco i z niczym ci się ten termin nie kojarzy? Nie martw się, nie jesteś w tym osamotniony. Dla wielu osób kupno, sprzedaż i inne czynności związane z tokenami wciąż są czymś niezrozumiałym. Nawet będąc przedsiębiorcą, nie masz obowiązku biegle poruszać się w świecie wirtualnych walut. W tym artykule dowiesz się nie tylko tego, czym są tokeny i pochodząca od nich forma cyfryzacji biznesu, ale także tego, czy to wszystko ma szansę pomóc ci w rozwoju biznesu.
Czym są tokeny? Co je wyróżnia od kryptowalut?
Tokeny najczęściej kojarzą się jako coś, co jest związane z kryptowalutami. Założenie to nie jest całkowicie błędne, choć warto byłoby je doprecyzować, ponieważ tokenizacja niekoniecznie dotyczy tokenów. Nigdy jednak nie należy używać tych dwóch słów jako synonimy. Token nie oznacza dosłownie kryptowaluty, z kolei kryptowaluta nie może być nazwana tokenem. Te dwie waluty internetowe różnią się, chociażby formą. Tokeny często przybierają postać żetonów, bonów lub ewentualnie kart podarunkowych, które można wykorzystać w określony sposób.
Chcąc wytłumaczyć różnicę pomiędzy tymi walutami osobom, które zupełnie nie wiedzą, czym one się różnią, można powiedzieć, że kryptowaluta to środek płatności. Został stworzony przez łańcuch bloków (blockchain). A ten właśnie blockchain jest wykorzystywany przez tokeny. Gdyby chcieć je rozróżnić token i kryptowalutę, można by podkreślić, że kryptowaluta jest odpowiednikiem pieniędzy, a tokeny mogą być wykorzystywane, by przekazywać jakąś określoną wartość. Dzięki pośrednikom tworzenie i emisja tokenów to bardzo łatwy proces, którego realizację z pewnością warto rozważyć. Wobec tego co to jest tokenizacja i jak ją wykorzystać w biznesie?
Tokenizacja i jej wykorzystanie w biznesie
Wiemy już, czym są tokeny. Z kolei tworzenie tokenów, a następnie przypisywanie ich do określonego projektu lub do osoby, można nazywać tokenizacją. Zatem tokenizacja to – jak podaje ogólnodostępna definicja – forma cyfryzacji biznesu, która opiera się na zdecentralizowanej technologii blockchain.
Z roku na rok przedsiębiorcy coraz chętniej decydują się na inwestycje w tokeny. Tokenizacja staje się coraz popularniejsza. Korzystają z niej wszyscy ci przedsiębiorcy, którzy wiedzą, że jest to trend, który nieustannie się rozwija i znajduje nowe zastosowania w świecie wirtualnym. Znane jest już pojęcie „tokenizacja biznesu”, która polega właśnie na tym, by stwarzać nowe tokeny i łączyć je z wybranym projektem.
Jest to ciekawy sposób na cyfryzację biznesu, a także na zwiększenie szans na zdobycie funduszy, by móc dalej rozwijać firmę. Nie możesz zapomnieć, że tokenizując firmę, przenosisz ją na zupełnie inny, wyższy poziom. Dzięki tokenom twoje przedsiębiorstwo ma szansę stać się częściowo zautomatyzowane, a sama waluta może odpowiadać za finansowanie niektórych zobowiązań. Pamiętaj jednak, że tokenizacja może służyć również osobom prywatnym. Niedługo prawdopodobnie niemal wszyscy będziemy głęboko zainteresowani tematem tokenizacji, który staje się coraz popularniejszy.
Partnerem materiału jest Norion.