Sam outsourcing nie jest nowym rozwiązaniem w polskiej czy tym bardziej światowej gospodarce. Jest to jednak bardzo dynamicznie zmieniająca się forma współpracy, która może okazać się nie tylko skuteczną receptą na problemy wielu przedsiębiorstw, ale przede wszystkim sposobem na budowanie konkurencyjności na rynku. Jak będzie wyglądać przyszłość outsourcingu w Polsce?
Transformacja w kierunku outsourcingu procesów
Kiedyś zlecało się podwykonawcom wyłącznie wybrane zadania. Dzisiaj zleca się już całe procesy. Znaleźć można wiele firm, w których wybrane piony lub nawet całe duże działy funkcjonują w oparciu o outsourcing. Klient już dziś oczekuje od firmy outsourcingowej odpowiedzialności, know-how i sumienności. Oczekuje również konkretnych wyników, stąd rosnący trend w przejściu z outsourcingu personalnego do outsourcingu procesów. Stąd również dynamiczna transformacja znanego modelu outsourcingu. Przedsiębiorstwa coraz częściej skupiają się wyłącznie na core-biznesu, a poboczne części swojej działalności wolą oddelegować firmom zewnętrznym, które specjalizują się w tych konkretnych obszarach działalności. Pozwala im to nie tylko budować przewagę konkurencyjną, ale również daje gwarancję, że każdy obszar działalności firmy (także ten poboczny) będzie wykonany na wysokim poziomie.
Dowiedz się więcej o outsourcingu pracowników na https://bisar.pl/outsourcing-pracownikow-z-ukrainy/
Lojalny i wydajny pracownik krótkoterminowy – klucz do sukcesu
Przedsiębiorcy, którzy decydują się dzisiaj na outsourcing wymagają nie tylko oszczędności, jak jeszcze parę lat temu, ale przede wszystkim wysokiej jakości usług i wydajności. Trend ten będzie się poszerzał w przyszłości. Firma outsourcingowa stanie się nie tylko samym podwykonawcą, ale przede wszystkim partnerem biznesowym, który odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu firmy i generuje dla niej wartość dodaną. Według Filipa Aryanowicza, wiceprezesa Bisar SA, kluczem do sukcesu jest tutaj zaangażowany i wydajny pracownik. Ważny jest nie tylko prawidłowy dobór pracownika do wymagań klienta i potrzeb stanowiska pracy, ale również wsparcie tego pracownika. Właśnie dlatego Bisar tak dużą wagę przykłada do procesu adaptacji pracowników ze Wschodu, a także ich szkoleń i systemu motywacji, a ponadto zapewnienia im dobrej atmosfery oraz właściwego zaplecza i warunków pracy. Doskonale wyszkolony i sumienny personel ma realny wpływ na wydajność i efektywność procesów, a to bezpośrednio przekłada się na wyniki i daje miarodajne korzyści w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
Zobacz także: http://ilovepoland.pl/autorski-system-rcp-bisar/
Przyszłość outsourcingu to również szybkość reakcji na zmieniające się potrzeby rynku
Jak mówi Filip Aryanowicz, istotną kwestią w outsourcingu będzie również automatyzacja niektórych procesów i procedur, a także znaczne przyspieszenie czasu reakcji firmy outsourcingowej na zmieniające się potrzeby klienta i rynku. Bisar pracuje nad rozwiązaniami, które usprawnią procedurę współpracy z klientem zarówno od strony dostarczania nowego personelu, jak i ewidencjonowania jego czasu pracy oraz obsługi kadrowo-płacowej. Przyszłość outsourcingu w przypadku Bisar to możliwość dostarczenia przedsiębiorcy pracowników ze Wschodu praktycznie z dnia na dzień, a także możliwość automatycznego rozliczania i wypłacania wynagrodzeń, co zmniejszy koszty obsługi kadrowo-płacowej, a w konsekwencji obniży koszty obsługi pracowników.
Artykuł powstał we współpracy z https://bisar.pl/